joi, 22 martie 2012

Viata nu o ridici pe pile, ci pe coate!

De multa vreme m-am gandit sa am o postare legata de gramatica, desi gasesc pe google zeci de postari pe diferite bloguri.

In alta postare vorbeam de adminele care sunt tot mai tinere si isi fac fan page pe Facebook. Acum vorbesc tot despre ele, si tot dintr-un colt negativ!

Majoritatea paginilor care sunt administrate de adolescenti, au o rubrica in care fiecare scrie cate o poveste, fie inventata, fie tradusa sau plagiata; nu intru in aceste detalii, ce ma deranjeaza pe mine e faptul ca absolut pe fiecare pagina pe care intru sa citesc si eu cum gandesc adolescentii in ziua de azi, gasesc o groaza de greseli gramaticale! Inteleg ca mai mananci o litera, ca te-ai grabit si ti-a scapat o cratima, insa de fiecare data cand citesc sa gasesc tot felul de MICI greseli gramaticale ma pune pe ganduri.

In final, cine e de vina?!? Copiii care nu isi dau interesul, intr-un numar foarte mare, sau profesorii ca nu se adapteaza schimbarilor?!?

Tin minte cand eram in gimnaziu cat imi verificau parintii temele, in special la romana, si cat ma chinuiam sa scriu  corect doar sa ii vad pe ei multumiti! Acum, privind in trecut, ma bucur ca am tras de mine de dragul lor, pentru ca in final dorinta lor a fost sa ma implineasca pe mine acum, cand am o varsta la care trebuie sa-mi iau viata in piept si sa traiesc.

Tot in gimnaziu, profesoara de romana era foarte exigenta si in special la gramatica, ne dadea lucrare de control saptamanal, ca sa fie sigura ca am inteles ce ne-a predat; in momentele acelea era un chin cand auzeam cuvantul "lucrare de control", insa acum zambesc si sunt multumita, am invatat sa scriu corect gramatical!

Si da, batranii care ne dau azi sfaturi, au dreptate, viata nu se construieste pe pile ci pe coate!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu